Twitter killed the blog

söndag, november 30, 2008

"Its amazing, but we are not amazed" - Kevin Kelly

Kevin Kelly, bl.a grundare av Wired, pratar nedan på TED. Kelly konstaterar att webben bara är 5000 dagar gammal men att det har skett fantastiska saker, men att vi inte längre tänker på vilken massiv förändring som skett. Kelly ger i detta klipp sin bild av hur framtiden kan komma att se ut när The Machine - ONE - både är centrum och oss alla på en gång. 

Nedan konsumeras bäst med en kopp Earl Grey, i en soffa via egna hörlurar och en Ipod/Iphone.


En sidnot: efter att jag skaffat min Iphone är jag chockad hur snabbt jag förändrat mina mediakonsumtionsvanor. Och eftersom jag har en tendens att vara lackmus för när en förändring slår igenom på riktigt så kittlar det i magen när jag funderar på vad som komma skall som ett svar på i synnerhet den konsumtion av rörlig bild som jag håller på att utveckla.

Inga kommentarer: