Twitter killed the blog

lördag, november 08, 2008

Halleluja moment Jr #1 - TED talks i min Iphone

Ett av de blogginlägg som jag fått fått mest feed back på var när jag skrev om "Internet Halleluja moments" för några månader sedan. Så därför, halv och helreligösa internetfreaks därute, tänkte jag fortsätta på detta tema och lista även de mer vardagliga upptäckter jag gör. För att inte göra anspråk på att varje upptäckt är en revolution i sig kommer jag lista dessa idéer under benämningen "Halleluja Jr".

Halleluja Jr #1. Min Iphone är en riktigt risig telefon, ledsen att säga det. Roamingen är katastrof, fummelfeltryckningsfrekvensen oacceptabel och batteritiden är inte ok. Men jag älskar den.

Ett av skälen är mitt Halleluja Jr #1: gratis nedladdning av TED talks via iTunes. Jag som älskar TED kan nu plötsligt sitta på ett flyg och inspireras av världens smartaste personer, istället för att fördjupa mig i kartan över exakt vilka flygrutter SAS har i Europa där långt bak i Scanorama. Vad många missar är att för mig som användare har hela värdet av att ha en motsvarande iphone/ipod touch mentalt räknats hem egentligen bara genom att jag får dessa timmar av TED talks. 

Halleluja Jr #2. Ovan gäller inte tjänsten RjDj, detta är inget jag skulle köpa en iphone för. Blev tipsad av Stefan Glänzer på SIME CPH om denna sjuka tjänst - eller digitala drog som Stefan kallade den. Uppmanar er som har en iphone eller ipod touch att ladda ner, bedöm sedan själva om detta är galet, om det är roligt eller om det bara är en liten komponent i förståelsepusslet kring varför Vodaphone, Telenor eller Telia har misslyckats med sina walled gardens för mobiltjänster.

1 kommentar:

Johan Siwers sa...

http://www.youtube.com/user/rjdjme