Twitter killed the blog

torsdag, september 18, 2008

Fem snabba meningar från SIME Finland

20 timmar Finland och SIME igår har satt sina spår, så denna recap blir inte direkt någon helhetsöverblick. Riktigt trevligt dock, även om det hade varit roligare om vi hade haft lite mer tid att prata i den panel jag deltog i. 

5 snabba som hamnade i mitt anteckningsblock:

- Finland är både efter och före i internetutvecklingen jämfört med övriga Norden, i någon underlig kombination. 

- "Nobody marched anywhere because of a pie chart" - appropå hur projekt leds och drivs

- "CPM = undifferentiated spam" - appropå att annonplatser måste förstå att annonsörerna söker målgrupper och resultat

- Mohamed El-Fatatry presenterade www.muxlim.com, grymt spännande projekt. Och oj vad jag känner mig trångsynt och obildad.

- Lågkonjunkturen som stod för dörren har Lehman & Co nu accelerat rejällt, och i Finland verkar det vara än värre än i Sverige.

1 kommentar:

Martin sa...

Vem är författaren till

"Nobody marched anywhere because of a pie chart"

Det är fantastiskt, trots att jag gillar pie charts :-)