Google frågade nyligen efter ett citat, med anledning hur vi jobbar med sök och vår övriga kommunikation. Så här blev det:
"Målet med en integrerad kampanj är förstås att delarna i kampanjen skall samverka på ett positivt sätt som göra att resultatet är bättre än summan av kampanjens enskilda delar.
Med synkroniserade val av budskap och kanaler kan ett djupare intresse och engagemang skapas med konsumenten – och det är detta som skapar den hävstång som gör dina medieinvesteringar verkligt lönsamma.
För dagens konsumenter är Internet – och sök - en spegel av detta djupare intresse för en produkt eller tjänst.
Konsekvensen är att för varje i sig framgångsrik kampanj är det tjänstefel att inte arbeta med sökordsmarknadsföring på ett sätt så att du tar tillvara den fulla potentialen av din marknadskommunikation.
Skäms nästan över hur positivt det låter, men som ni vet är jag sedan länge "köpt" av Google.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar