Twitter killed the blog

torsdag, februari 21, 2008

3 internetkonsumtioner de 3 senaste dagarna

Min kära kollega och närmast proffsbloggande Helena Ehnbom fortsätter att hålla mig intresserad genom tex senaste inlägget om vem som klickar på banners och research av Comscore. Att 6% av populationen står för 50% av klicken verkar lite avskräckande. Men av egna erfarenheter så är detta inte min upplevelese av effektiviteten i online annonser. Kan dock tänka mig att det kommer blossa upp lite debatt kring detta (och smart av Comscore att hitta en vinkel som kittlar just när alla hissar onlinekanalen till himlen).

I Forbes läser jag en riktig dräpar-PR-artikel om min käre chef Thomas Enraght-Moony. Nu är han nöjd den gode TEM. Kul att se att det kommer allt fler artiklar av denna mer seriösa typen, som även i TIME häromveckan.

Via Pawlo fick jag tipset om klippet nedan från TED 2002, kan vara bra att ta med sig in i lågkonjunkturen. Och är det inte slående vad TED dyker upp hela tiden i olika sammanhang som jag respekterar - och oj vad jag vill dit i år, nästa år, eller när fabian som helst.



Att spela Augusta National vore mäktigare:



En OS invigning mer storslaget:



Last night of the proms pampigare:



Men, förlåt mig SIME, TED är grejen i professionella sammanhang för en person med min läggning.

1 kommentar:

Rasmus sa...

På AOL är det ännu värre: http://www.daytona.se/blogg/vem-klickar-pa-dina-banners