Twitter killed the blog

söndag, december 02, 2007

Att ha Magnus Uggla som privat servitör

Jag satt i veckan i bilen på väg till jobbet, som vanligt lyssnar jag på eminenta Adam & Gry's Äntligen Morgon. Dagens gäst var Magnus Uggla. Jag hade precis passerat Stockholm Stadion när jag hör att de diskuterar Ugglas senaste singel, "Vild och Skild". Uggla berättar att han inspirerats av sin polare Pirken, medelålders och singel, när han skrev låten. Han berättar även att han försökt posta en kontaktannons för Pirken på sin Blogg. Utan någon direkt framgång.

Adam, eller om det var Gry, föreslår då att de skall lägga upp Pirken på Match.com, för att se om han får mer framgång den vägen. Pirken läggs snabbt upp under användarnamnet "Vildochskild72". Samtidigt kommer de på att de skall bjuda Pirken, tillsammans med en dejt, på middag på restaurang Riche (där briljantgalna sidekicken Anders Timell är hovmästare). Med Magnus Uggla som servitör! Kan tänka mig att detta kan inspirera ett och annat manligt Ugglafans att t.o.m. byta läggning. "Hur vill du ha ditt kött? Medium rare tack Magnus".

Att Magnus Uggla driver med medelålders personer som dejtar på nätet tycker jag är riktigt kul. Att Uggla valt detta tema visar på hur mainstream online dejting har blivit i Sverige och det känns också sjukt kul att se hur vår tjänst börjar skapa sina egna historier där PR, vår starka onlinenärvaro, vårt varumärkesbyggande i TV och vår radionärvaro kombineras med vår starka relation till en stor del av Sveriges singlar.

Detta får väl bli exempel #2 i serien "Tecken på att ditt varumärke blivit accepterat" (#1 finns här).

Nu skall packa för att åka till huvudkontoret i Dallas en vecka. Funderar på hur jag skall beskriva historien ovan för mina amerikanska kollegor...?

"So, what happened was that the Bruce Springsteen of Sweden wrote a song about online dating and then when he was on Howard Stern they came up with the idea of having Little Steven dating on match.com - and then letting one person have dinner with Little Steven at Nobu in NY, with Bruce acting as the waiter".

Nej, det låter för osannolikt, de kommer inte tro mig.

4 kommentarer:

Jardenberg sa...

Haha, hur kul som helst. Men du kanske inte direkt ska tänka Bruce när du försöker översätta Magnus Uggla till engelska ;)

Lycka till iaf.

Och så undrar jag - vore inte det här ett bra komplement till match?
http://www.divorce360.com/

Daniel Ek sa...

@Jardenberg: Kanske Weird Al Yankovic?

Unknown sa...

Fast var det inte MP (Mötesplatsen.se), den gode Uggla sjöng om i låten...?

Johan Siwers sa...

Nja, om du pratar om hans låt Vild och Skild så sjunger han om MP och MSN. /J