Techcrunch har låtit Comscore göra en körning på social networking siter i USA oktober 2006 vs oktober 2007.
I ett svenskt perspektiv hade jag gissat att Facbook hade rockat, men Myspace visar sig vara långt större i termer av unika besökare (72M) än Facebook (33M). Samtidigt har Facebook växt 118% senaste året, Myspace "endast" 28%.
Trea på listan är Flickr med 15M (+138%), därefter droppar trafiken av kraftigt. Vad man noterar är att även om alla prata social networking så tar det tid att skapa momentum, och det finns sannolikt inte utrymme för mer än ett par verkligt stora aktörer ens i USA. Det handlar om skala, om aktivitet och om att kunna skapa en affärmodell som finansierar kalaset.
Noterar också att det mer business orienterade Linkedin hade 2.8M unika användare i oktober 2007, upp 257% senaste året.
Hela artiklen här.
Twitter killed the blog
torsdag, november 29, 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar