Mitt i den Siwerska RSS feeden:
* Yahoo verkar vilja sälja Kelkoo. Känns aldrig som Kelko blev en del av Yahoo, kanske vågade/ville inte Domenique Vidal, Christopher Caussin låta Kelkoo försvinna av nostalgiskäl. Mer eller mindre hela ledningen för Yahoo Europe var ju tills nyligen (då herrarna ovan lämnade) drivet av "Kelkoo maffian".
* Steve Ballmer (som jag skall lyssna på fredag när han besöker Sthlm) pratar om social networking och avfärdar, alternativt prisförhandlar, med Facebook. Två intressanta utdrag är:
“There can’t be any more deep technology in Facebook than what dozens of people could write in a couple of years. That’s for sure”
och:
Mr Ballmer also noted that sites such as Geocities, an online community that was bought for $3 billion by Yahoo! in 1999, at the height of the dot-com boom, “had most of what Facebook has.”
Även om det kan uppfattas som lite arrogant, och man kan notera att timing avseende när en produkt släpps har historiskt på webben haft en oerhörd betydelse, så håller jag med kontentan av vad Ballmer insinuerar: Mr Zuckerberg, blanda inte ihop timing med briljans och säkra upp din ekonomiska framtid medan du kan. Annars kommer du bli detroniserad som så många andra online success stories (Spray, Geocities, Letsbuyit, Beenz, etc).
Twitter killed the blog
onsdag, oktober 03, 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar