Twitter killed the blog

söndag, oktober 07, 2007

En olycksbringande logotype

På väg till London i veckan hade jag just satt mig tillrätta på flygtåget när jag plötsligt i ögonvrån såg något som fick mig att stelna till: en logotype som jag inte sett på ett bra tag. En logotype som inte direkt folk skryter med: det klassiska Enron E:et.



Jag kunde inte låta bli att prata med innehavaren av väskan som visade sig tillhör en herre i 50-årsåldern. Herren, som visade sig vara gammal Enronmedarbetare, skrattade till med blandning av stolthet och pinsamhet när jag fråga om det var ok att ta en bild av hans väska. Han sa ok, men ville inte vara med på bilden själv, vilket inte var helt förvånande.

När jag tagit bilden förstod jag dock att jag gjort något jag inte borde gjort. Lite som att gå in i en egyptisk pyramid och drabbas av den efterföljande förbannelsen. Jag fruktar nu att Sarbanes Oxley kommer förfölja mig tills dess jag deletat denna bild från min K800.

Under Londonvistelsen började jag få våldsamt ont i ett öra och gick väl hemma i Stockholm till en läkare. Läkaren frågade om jag hade flugit nyligen och konstaterade att det visade sig vara ett klassiskt exempel på spräckt trumhinna.

Jädra Enron.

Inga kommentarer: