Twitter killed the blog

fredag, oktober 19, 2007

DI skriver om Match.com

Som många andra har jag ett tveeggat förhållande till media. Jag gillar att läsa om saker som berör mig, jag gillar att bli omnämnd i positiva sammanhang men jag landar nästan alltid ändå i att jag inte är intresserad av att sälja min egen person alltför mycket i mediala sammanhang.

Kanske framförallt för att jag sett hur lätt det är att blir upptagen av en officiella bild av sig själv - och inte minst att man börjar gilla den egna självbilden lite för mycket. Det generellt sett mest tragiska livssituationen måste ju vara när en person lever för att upprätthålla denna bilden av sig själv i andras ögon, samtidigt som personen vet att det inte står rätt till i den egna maggropen. Just det senare tror jag är extra svårt när den officiella bilden har spikats upp på gator och torg, inte minst när det är den stora succéhistorien som skall försvaras.

Kan jag så väljer jag därför ofta en mer tillbakadragen position. Med några undantag.

Undantagen bottnar ofta i att jag antingen tycker att något är en tillräckligt unik egotripp för att bara inte ta chansen eller att ämnet eller sammanhanget rör på pricken sådant jag själv är passionerat engagerad i. Och därtill, om jag får prata med en journalist som faktiskt är intresserad i och förstår det jag pratar om.

Artikeln nedan hamnade i någon av kategorierna ovan men var framförallt kul eftersom den lyfte fram online dating och match.com ur ett positivt affärsmässigt perspektiv. Och ja ja, där fick väl också egot en liten skjuts.


Utdrag ur DI Måndagen 15e Oktober 2007








Inga kommentarer: