Comscore kom i veckan ut med en lista över vad de anser är världens mest populära properties på internet, enligt sin panelmätmetod.
Listan känns inte som någon större chock men jag blir något förvånad lite längre ner på listan: Lycos och New York Times hade jag inte räknat med. Men å andra sidan så säger inte releasen något om vad som inkluderas i olika "properties".
Att det mer eller mindre uteslutande är amerikanska aktörer på listan känns något tveksamt eller så säger det bara något om vilket momentum USA har i och med hög internet penetration på en stor hemmamarknad.
Det känns som om Microsoft, Yahoo och Google med runt en halv miljard användare var nu håller på att omdefiniera "hemmamarknad" till att inkludera (bara?) vår galax. Halvjobbig konkurrenssituation för ett medelstort mediabolag i Norden... economies of scale any one?
Twitter killed the blog
lördag, april 14, 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
I NYT:s siffror är jag rätt säker på att About.com inkluderas.
Skicka en kommentar