Twitter killed the blog

söndag, april 22, 2007

Några dagar i solen med Diller

Storchefen Diller har bjudit till den årliga konferensen. Denna gång i södra Florida, precis vad jag behöver.

Förra året var tillställningen alldeles fantastisk.

Dels var Jim Collins talare, otroligt spännande att i en mindre grupp få ta del av Mr Collins tankar. Dels faschinerande att få umgås med vad måste betraktas som världens (i alla fall USAs :-) ) bästa onlineföretagare, tex:

* Doug Lebda, grundare av Lending Tree, och idag COO för hela IAC.

* Jim Safka - min högst chef och den som tog ett slumrande Match.com till nya höjder. Han bloggar faktiskt också.

* Steve Berkowitz - satte dummies på kartan, gjorde sedan Ask.com till en verklig konkurrent (men har nu lämnat för andra utmaningar, som jag berättat tidigare).

* William Lynchgifts.com.

* Etc, etc, etc

Till konferensen försöker jag samla på mig exempel på Nordiska case, idéer eller historier som är intressanta att berätta om för att ge en bild av vad som sker i vår del av världen. Exempel säger alltid... ja ni vet. Förra året behövde jag inte ens sälja Norden helt själv då en av punkterna på agendan t.ex var Pirate bay.

Så, vilka är de 10 internetbolag/idéer i Norden som inte borde gå ett axplock av världens onlinedirektörer förbi?

Maila mig här, eller kommentera nedan. Konferensen börjar på tisdag så snabba puckar!

Inga kommentarer: