Twitter killed the blog

söndag, december 17, 2006

Hela havet stormar i internetnorden

Det är riktigt roliga tider för den som följer utvecklingen av den strategiska spelplanen bland nordens media/telekom/internet bolag. För den som anklagar private equity bolag för att mest hålla på med inbördes transaktioner kan ju listan nedan ge några ytterligare namn att ojja sig över.

Under senaste tiden har:

* Aller köpt Sprays portal i Sverige

* Schibsted sålt sina 16,6% del i norska Startsiden till Telenor

* Aller köpt 49,9% av Eniros SOL i Norge (som Eniro köpte av Schibsted 2002)

Tidigare har ju även:

* Eniro köpt Findexa, Norges största katalogverksamhet

* Schibsted sålt sin 26,9% andel i TV4

* Schibsted sålt sin minoritetsdel i TV2

För den som vill följa medianordens omvandling på nära håll förelås följande bokmärken:

* Bokmärke 1 & Bokmärke 2, dessa verkar räcka ganska långt.

Inga kommentarer: