Twitter killed the blog

fredag, september 07, 2007

Tablefinder studsar och MSN rockar socialt.

Notis #1. "Fyra av tio svenskar använder sociala medier. Och MSN är mest populärt."

=> Facebook är på allas läppar. Men MSN/Spaces dominerar. Men vem vill säga att Bill är smart? Det får man ingen kred för. Skulle jag välja partner så skulle jag dock välja Bill.

Notis #2. "Svenska Tablefinder vinnare i startuptävling"

=> Nu studsar det här bolaget Tablefinder upp igen. De måste absolut ha något. I alla fall har de en konkurrent i Livebookings som också i verkligen håller på att krossa Europamarknaden genom en smart ut- och upprullning, supportat med starka ägare och erfaret team med nordbor som har gjort det här förut. Men de är nog för bra, lite som Microsoft i punkt #1, för att få cred.

1 kommentar:

Anders sa...

Tablefinder försöker inte att tävla med företag som Livebookings. Det finns redan ett antal Livebookings liknande företag, som alla arbetar på ett liknande sätt. Tablefinders mål är att aggregera alla dessa företag för att våra besökare ska kunna nå 100% av restaurangerna som är bokningsbara online. Så Tablefinder försöker faktiskt att hjälpa dessa jättar att tjäna mer pengar.

//Anders Fredriksson