[INTERAKTIV TID 14/2 1997]
Livsmedel via datorn
Kommer ni håg tiden då NK var det hetaste på webben och matshopping var Internets framtid? Ur den klassiska publikationen Interaktiv Tid för över 8 år sedan kunde man läsa: "1,5 miljoner svenskar tror att de om fem år beställer livsmedel via dator. Detta enligt en undersökning som SIFO gjort på uppdrag av tidningen Supermarket. Vidare konstateras i tidningen att stockholmsvaruhuset NK:s livsmedelsavdelning hade 3.500 registrerade elektroniska kunder vid årsskiftet. Omsättningen från elektronisk handel för NK är cirka 70.000 kronor per dag och den genomsnittliga kunden handlar för 550 kronor. "
Vad lär vi oss av detta? Fråga aldrig konsumenten om de vill ha en gul, slagtålig, vattentät minibandspelare utan ta fram en Sony Walkman och sätt den under näsan på konsumenten. Vem vet det kanske finns en Siwers 14 år som älskar den.
(Och lika viktigt fråga: när återuppstår Interaktiv Tid, blir det Internets egen fågel Fenix Ahlvarsson som plockar upp också denna klenod?)
Twitter killed the blog
torsdag, september 01, 2005
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar