Twitter killed the blog

lördag, oktober 29, 2005

Ulf Lundell lanserade Match.com i Sverige

Vad har Dominika, Ulf Lundell och Helena Ehnbom gemensamt?

Jo de är alla oerhört begåvade. De gillar alla att vara ganska provocerande i sitt språk. De har också alla bidragit till att möjliggöra lanseringen av Match.com i Sverige.

Dominika i och med att hon och Camilla Thulin beredde marken och sinnena hos svenskarna inom nätdejting. Tack, det blev enklare för oss kom efter.

Ulf Lundell när han skrev låten Odessa där han produktplacerar match.com.

"Häromnatten gick jag förbi en fotoaffär Rutan var krossad det låg några kameror kvar. Jag tog en Nikon och sen stod jag där ett tag, men inte en människa kom bara ett förälskat par. Dom gav mig ett leende. Sen tog jag några bilder av mig själv i spegeln i hallen och satte in dom på match.com nästa kväll"

Svårt att se att det kan bli mycket större än att se sitt varumärke bli en del av en sångtext. Och vi betalade inte ens för det. Att Carrie Bradshaw i Sex and the City dejtar på Match.com är en sak, men att se sitt varumärke i en Lundell låt är störst.

Och Helena, allas våra Kärleksdirektör när hon tog sig an uppgiften att förmedla matchmakingens lov. Dagens siffra är 522 träffar i Google och mer trafik än min egen Blogg på hennes egen Kärleksdirektören. Go girl.

Inga kommentarer: