Jag har senaste veckorna printat mer än på länge. Printat för att sedan läsa något som jag helst läser på papper. Detta är kanske underligt i sig, men än mer underligt är att detta är en konsekvens av Twitter. Jag kanske inte är ensam om att uppleva detta fenomen men via Twitter får jag en massa bra tips om artiklar från smarta människor med liknande intressen.
Tex fick jag idag tipset om en artikel i senaste Economist. Jag som alltid tyckt att allt halleluja kring FREE varit överdrivet njuter förstås av tex passagen:
"Ultimately, though, every business needs revenue - and advertising, it transpires, is not going to provide enough. Free content and services were a beguiling idea. But the lesson of two internet bubbles is that somebody somewhere is going to have to pick up the tab for the lunch."
Tack @mpawlo, keep on twitting.
Från en annan källa blir jag tipsad om att svenskar nu är digitala hjältar, igen, i alla fall enligt the Independent. Re-write av någon gammal business week från 1999 kan man gissa.
En tredje tweet gör att printern spottar ut en Fortune artikel med rubriken: How Facebook is taking over our lives.
Jag förstår att jag förstås borde skämmas för mitt slöseri med papper, men jag kommer försöka skylla allt på Twitter.
Twitter killed the blog
onsdag, mars 25, 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Farligt om printern går varm. Men jag håller med vilken fantastisk crowd-sourcing av bra läsning twitter är!
Men FREE har väl aldrig betytt GRATIS..? Känns som världens äldsta medvetna missförstånd. FREE har väl alltid av "internetfilosoferna" betytt FRI, dvs obunden, flyktig, etc. Och det gäller fortfarande - Information wants to be free!
Det där andra, det är bara vanlig affärsekonomi. Inte mycket att ojja om. Vi diskuterar ju inte om Volvo borde ta betalt för det ena eller det andra. Det är känns som deras problem.
//janne
Skicka en kommentar