Twitter killed the blog

fredag, mars 06, 2009

Hur man blir av med bloggläsare, lektion 1

Att ha koll på sina loggfiler är väl bland bloggare lika naturligt som för en Vasaloppsåkare att valla skidorna. Men historien nedan är kopplat till ett löfte från mig till er läsare. 

Bakgrunden är att jag häromdagen noterade att en av mina branschkollegor gärna besöker min blogg. Eller "ibland" är väl en underdrift, typ några besök per dag är väl mer korrekt. 

Nedan är en graf över en specifik branschkollega, E-kontakt:



Det tråkiga är att samma dag som jag postade inlägget (med en liten hälsning) till branschkollegan) så försvann denna läsare, som kan ses på bilden ovan. Trist, och kanske okänsligt av mig att vara så transparent.

Därför ett löfte från min sida: jag kommer aldrig framledes här på bloggen posta någon bloggstatistik där jag utlämnar ett specifikt företag på detta sätt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker inte att E-kontakt ska skämmas för att de omvärldsbevakar.
Tvärtom hade det väl varit dåligt om de inte följde din blogg.

Johan Siwers sa...

Jag håller med dig, absolut. Bara trist att de försvann!