Twitter killed the blog

torsdag, augusti 02, 2007

En vit (=bloggfri) månad har kommit till sin ände

Har precis återvänt efter en skön semester. Mina bästa tips till den som har något kvar, eller till nästa år, är:

* Middag på Mötesplats Österlen, 6 rätter + vin menyn (med Pol Roger 1999 Rosé som fördrink). Ja, ja, som småbarnsförälder har man ju inte så många tillfällen att göra av med pengar. Men den här gången lyckades vi bra.
* Minibergochdalbana samt besök av Markoolios konsert på Marinfestivalen i Halmstad med son 3,5 år.
* Middag på Restaurang Salt i Halmstad, med fru, solnedgången och en galen dansk god vän som sällskap
* Årliga alfapetmatchen mot alfapetens svar på Flemming-McEnroe. Jag måste öva på betapet.com
* Bad, massage och övernattning på Karlaby kro på Österlen
* Besök på busfabriken. Busfabriken? Barn? Gå dit, finns lite överallt vad jag förstår.
* En friterad spättefilet i Helsingör kompletterat med en Tuborg samt ett danskt magnumrån med glass, grädde och sylt.
* Morgongolf i solsken med goda vänner på en Tylösands Norra i riktigt bra skick (trots regn tidigare under sommaren)
* Live Earth på Wembley med runt 80,000 andra personer som gärna sjöng La Isla Boni-i-ta i kör
* Kusinträff på landstället i Åtvidaberg, det finns helt klart inget bättre än att se sina barn glada, och för barn inget bättre än att träffa sina kusiner.

* Dåligt väder.

Vad säger jag?!

Jo, en sommar som årets sommar är briljant för den som jobbar med relationer som jag. Regn och kyla är det bästa som kan ske för att driva på online dating som substitut för promenader i solnedgången.

Nu har min hjärna uppenbarligen återgått till jobb mode. Farväl semester.

Inga kommentarer: