Twitter killed the blog

söndag, april 29, 2007

Att möta Lassie, Welch och Michael Eisner

Har nu återvänt till verkligheten, efter en vecka i Key Largo på the Ocean Reef Club.

En overklig vecka.

Jag har haft förmånen att träffa ganska många spännande personer inom medieindustrin genom åren, men den gångna vecka tog alla pris. Precis alla pris.

Jag pratar då inte om den bisarra miljön som bara kan skapas på ett väldigt privat private resort i USA, där man inte under en vecka tillåts använda någon som helst cash, där man utrustas med en egen individuell golfbil för att kunna transportera sig runt och där jag verkade vara den förste någonsin som frågat efter att få låna en europeisk plugg för ström.

Jag tänker snarare på de personer som storchefen Diller hade bjudit in. Att Diller är en erfaren man visste jag men denna gång blev det så alldeles extra tydligt eftersom Mr Diller hade kompletterade de 120 direktörerna med lite "kompisar".

Lassie var inte där, men till höger om mig i salen satt en viss herr Eisner, en liten bit ytterligare bort Donald Graham, precis framför Jay Walker bredvid Ben Silverman och ovanför Jack.

Till detta kom förstås Mr Diller själv och en rad av interna stjärnor som toppskiktet för Ticketmaster, Ask.com, Servicemagic, HSN, Gifts.com, Lending Tree, etc.

Jag har så sjukt mycket bra citat, haft så mycket spännande diskussioner och fått så mycket insikter (förhoppningsvis) som jag när tid ges närmaste tiden kommer försöka skriva ner här. Stay tuned.

Inga kommentarer: