Twitter killed the blog

tisdag, december 20, 2005

Förhastad slutsats från maggropen

Jag brukar inte surfa runt, det blir liksom inte tid över. I synnerhet internationella siter missar jag. Om nu inte Henrik Torstensson tipsar om något extra intressant på sin blogg. (Tack Henrik förresten för att du lägger all tid och energi på din blogg, vi är många som bara skulle verka hälften så smarta utan den).

Idag insåg jag vad jag missar. Jag sprang av en slump förbi cnn.com och wow, för den Internetintresserade är specialen om Internethistorien alldeles lysande.

Klicka i synnerhet på "Timeline: Internet History". Plötsligt inser jag vad man kan göra med webbpublicering om man har en tillräckligt stor marknad som kan vara med och finansiera. Och om det inte skapas något liknande för en lokal marknad som Sverige - detta är i alla fall inte den typiska Aftonbladet.se artikeln - talar det då i det lilla i riktning mot en allt snabbare konsolidering av mediebolag i ett internationellt perspektiv?